Medlemsprofil | Logga in för meddelanden | Bevakade ämnen | Sök | Medlemmar | Grupper | Logga in | Bli medlem här!
När upptäckte ni att ni hade synestesi?
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Synestesi.se startsida -> Allmän diskussion
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
rusch
Flitig medlem

Bor: Stockholm

InläggSkrivet: 1 jun 2009 8:29    Rubrik: Citera

Mange skrev:
Det går i arv och är vanligare hos kvinnor än män, så det är inte så konstigt att du fått det av din mamma (eller mormor kanske man ska säga)!
Välkommen till sidan.

Arvsdelen finner visst stöd i forskningen, men man har börjat misstänka att det inte alls behöver vara så att det är överrepresenterat hos kvinnor, utan att män helt enkelt har underrapporterat (fortfarande underrapporterar).

http://www.christianrusch.com
http://www.infamousagency.com
http://www.futuresoundofsweden.se
Till överst på sidan
Visa medlemmens profil Skicka personligt meddelande Besök medlemmens hemsida
Douebe
Medlem

Bor: Stockholm

InläggSkrivet: 6 mar 2010 15:18    Rubrik: Citera

Jag upptäckte det igår. Eller igår berättade en tjej på bdb om synestesi och jag förmodar att jag har det Smile Eftersom varje veckodag har en egen form och färg för mig och när jag spelar harpa så lära jag mig inte hur jag ska spela på strängarna, utan jag lär mig ett mönster.
Till överst på sidan
Visa medlemmens profil Skicka personligt meddelande
Tråden sponsras av:
Mange
Etablerad medlem

Bor: Örebro

InläggSkrivet: 7 mar 2010 22:01    Rubrik: Citera

Douebe skrev:
Jag upptäckte det igår. Eller igår berättade en tjej på bdb om synestesi och jag förmodar att jag har det Smile Eftersom varje veckodag har en egen form och färg för mig och när jag spelar harpa så lära jag mig inte hur jag ska spela på strängarna, utan jag lär mig ett mönster.

Kul! Välkommen till sidan, det finns mycket matnyttigt att läsa här. Har du ändå en undran som inte tas upp så är det bara att fråga.
Till överst på sidan
Alexandra
Medlem

Bor: Falkenberg

InläggSkrivet: 22 mar 2010 19:06    Rubrik: Citera

Hej
För mig har siffror alltid haft vissa specifika färger, så långt tillbaka jag kan minnas. Färgerna har aldrig ändrats.
Dessutom ser jag året och veckan i en viss form, och den har oxå alltid varit sig lik. Som liten trodde jag alla tänkte så, men ju äldre jag blev förstod jag att "ingen" annan tänkte i färger. Åtminstone trodde jag inte det. Jag tog för givet att det var något fel på mig. För några få veckor sedan läste jag en artikel som förklarade allt. Det var en uppenbarelse!!
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Synestesi.se startsida -> Allmän diskussion Tiderna anges som GMT+2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg här
Du kan inte svara på inlägg här
Du kan inte ändra dina inlägg här
Du kan inte ta bort dina inlägg här
Du kan inte rösta här

Ta bort alla cookies som det här forumet skapat
Vid problem eller frågor om forumet skicka ett mail till web@synestesi.se.